En helg i Stockholm...

Käre läsare

Så kommer lite tankar om denna helgens tur, denna gång bar det iväg mot vår vackra huvudstad. Älskar Stockholm och önskar att mer tid kunde spenderas här men med hus & barn i VÅR stad så känns det ändå gott att få några dagar här ibland.

Sitter nu på hotellet och skriver medan mannen är på sitt dagliga träningspass och reflekterar över de senaste dagarna som gått.

fredag började vi vår lilla tripp, hämtade vårt resesällskap, jag körde och männen började hinka öl. Är som Ni säkert vet inte så förtjust i Alkohol och dess påverkan men de va rätt lugnt ändå och blev inte som jag befarade utan de va en bra nivå, tur de va många mil och att öl mättar ;)

Väl framme så körde jag våra medpassagerare till deras hotell, det låg ute i Haninge och sen drog vi till vårt hotell ute i Nacka. Checka in å så var det i stort sett bara att häva sig in till staden för ett besök på Texas Lonhorn för att sen då se det vi kom för att se, METALLICA (se tidigare inlägg). Det var som sagt en magisk kväll, regnet hade avtagit lagom till uppträdandet.

Medan jag stod i havet av folk, i vår lilla slänt så kom jag på mig själv att kolla på marken, började räkna tomflaskor & burkar och tänkte: OJ här är det minst pant för 200kr undrar vad mycket det är på hela området? Sjukt! Min pant-mani är SJUK så jag kom tack och lov på mig och hade ju ingen ryggsäck så sen kunde jag släppa det ;)

Efter skulle alla 50 000 pers ta sig från området och jag tänkte HUR skall detta gå men det gick som en dans, alla var glada efter, inga bråk (där vi va iaf) men det blev en lång väg från Gärdet till Kungsträdgården och jag var rätt så sliten efter en lång dag men vi kikade in på Friday´s så inte alkoholen skulle gå ur kroppen på de andra innan de kom till hotellet… ;)

Så väl hemma och tror jag att jag somna innan huvudet landade på kudden!

lördag var en slö morgon, lite hotellfrukost. Försökte denna dag att undvika bröd då jag börjar känna av direkt i magen av det. Gick finemang när det fanns både ägg, bacon och massa go frukt.

Sen drog jag & mannen ut till vackra Tyresö för lite besök hos vänner och sen till hotellet för en raggar-dusch och off till City och mötte upp vårt resesällskap. Väl där hamnade vi på ”Skyskrapan” och baren med klart den finaste utsikten ever ”Himlen”

Fanns inga bord så vi satte oss vid baren, såg när bartendern gjorde drink på drink och vi frågade vad heter den? En sådan tar vi!

Då jag inte kunde ta bilen utan taxi blev kvällens alternativ så tog jag faktiskt en Cider. Den smakade öl men jag kämpade mig igenom den, de var ju inte Stockholms billigaste Cider så jag ville inte lämna, snål som man är…

När jag väl hade fått i mig den var jag lite rund under fötterna (ja mer än så behövs inte när man dricker typ 1x per år) så jag hörde mig själv säga: ”Jag tar en till” och medan jag väntade på den sög jag i mig mannens Bloody Mary… Not good! Hade inte ätit något sen frukost så hungrig blev ja med så beställde en Cesarsallad med, bara så där TROTS att vi bara 1h senare skulle till en thairestaurang för kvällens intag av mat. Men jag var så hungrig så då blev de även bröd till, Not good!

Så kom våra kära Tyresö-vänner som fått barnvakt ännu en kväll, så kul när de vill hänga med oss när vi väl är i stora staden!

När vi väl kom till kvällens restaurangbesök började jag bli bakfull, ont i magen, ont i huvudet och kände mig illamående, Not good!

VARFÖR ska det alltid bli så?! Att man inte ens hinner hem innan man blir dålig å då har jag ändå inte fått i mig någon ”giltig” mängd för att bli bakfull…

Vi beställde iaf mat, gott i gott gott var det men jag mådde fortfarande inte bra, ville bara till hotellet och lägga mig men jag fick tacksamt följa med mitt sällskap då de ville vidare till Golden Hits. Golden Hits är ett ställe jag alltid velat åka till men inte bakfull! När vi väl fått tag på taxi och ställt oss i kön, vilken inte hade hunnit bli så lång så var det ingen återvändo. När jag och min man kom först tittade en vakt på oss, gick till en annan och sa något och de tittade bägge två. Hade sett skylten ”Vårdad klädsel” och tanken slog mig men jag trodde ju att de i storstan skulle hänga med i modet. Men tydligen inte då den äldre av dem surt sa: Ja tänkt att de ska betala dyra pengar för hål i byxorna!

- Jäkla surmopp tänkte jag men min charmige man fick ”surmoppen” att flina lite (tror han försökte i smyg men jag såg han allt) och vi kom in. Ett ställe som var fullt med folk, 3 våningar med musik för alla smaker på varje våning, ett kanon ställe och hoppas kunna åka dit någon mer gång, fast nykter!

Vi lyckades få bord snabbt i karaokebaren, bra musik och stämning, den enda som höll ner den va nog jag som var rätt sur och ville bara hem, så här i efterhand kan jag känna mig jäkligt tråkig men fulla folk ÄR jobbigt och ger en massa jobbiga vibbar och inte blir det bättre när man själv mår dåligt, men jag bet ihop, duktigt va?  ;)

Impad av de maratonlöpare som ändå tog sig ut, sjöng en trudelutt och drack öl på det. Fattar inte hur de orkade men det lättade säkert när de hade sina medaljer runt halsen och massa folk frågade dem om loppet.

Sen var de ju män, lite lagda åt det feminina hållet med det vill jag klar göra att jag INTE har nått emot det och jag är inte heller säker på om de var gay men känslan fanns där att de brukade hänga här på lördagar och sjöng balad efter balad och hejade och kramades och ”fångade luft” åt varandras låtar J Inga som helst fel i det, önskade att fler kunde leva ut sina känslor utan att hamna i ett fack och att folk glor pga. av okunskap!

Så är det ju så att den sanna glädjen är ju skadeglädjen så när det var sångare som var stammisar, tjejen som höll i det kunde namnet på innan, så blev de inte riktigt lika roligt även om de blev drag och de var duktiga så kände jag att det hade varit roligt om NÅN tondöv, som jag, kunde ställt sig där.

Till slut så var det dags för hemfärd till hotellet, skönt och få komma ”hem”… började längta riktigt ordentligt efter mina gullungar nu och tänkte: Yes i morgon får jag krama om dem igen!

Söndag och snart hemfärd nu, men först ett besök i Täby vilket var allt för längesen så det skall bli skönt att få träffa dem.

Dagens reflektion: Hotellfrukost is tha shit!

Dagens tips: Drick inte alkohol, du får roligare och mår bättre utan och man har full koll!

Dagens ”tänk på att”: Ett gott skratt & goa vänner förlänger livet även om det innebär att man får offra något så är det värt det!